Terug naar de oerbasis van kunst tijdens PAN Amsterdam

13-09-2021 (15:15) - Creatie

Artistiek directeur Pierre Audi (Beirut, 1957) heeft samen met het Amsterdamse creatieve duo Maria Bodil - Lieve Maria Eek (Geldrop, 1996) en Marthe Bodil Vos (Groningen, 1995) - de campagne voor PAN Amsterdam 2021 ontwikkeld. Het campagnebeeld laat een zoektocht naar de basis zien, naar de roots. Waar komen we vandaan?
 
In de huidige tijdsgeest is het ook in het creatieve eindproduct steeds moeilijker om de oorspronkelijke materialen te herleiden. In de zoektocht naar het essentiële en elementaire zijn de makers gezamenlijk teruggegaan naar de basis. In dit campagnebeeld komen de vier belangrijkste grondstoffen - metaal, steen, hout, glas - uit de beeldende kunst samen terug in hun puurste vorm. Om het in de woorden van Audi te omschrijven: 'In dit campagnebeeld wordt de relatie tussen kunst en natuur gelegd. De vier materialen steen, hout, glas en metaal vormen de oerbasis van kunst, met een cross-over tussen periodes, materialen en objecten.'
 
'Het was erg bijzonder om de campagne te maken met Pierre Audi, een grootheid in de opera, en daarom heel interessant om het creatieve proces met hem te doorlopen, en zijn visie te vertalen in beeld.' Aldus het creatieve duo van Maria Bodil.
 

Over PAN Amsterdam

Tijdens PAN Amsterdam - dit jaar van 13 tot en met 21 november - tonen meer dan 100 kunsthandelaren, antiquairs en galeriehouders hun beste stukken op het gebied van kunst, antiek en design. Een team van 80 onafhankelijke keurmeesters tekent voor de kwaliteit van het aanbod. www.pan.nl