Boomerang. Part of Publicis Groupe bouwt merkidentiteit/huistijl Big Sounds Amsterdam

02-10-2023 (17:04) - Design

Boomerang en Publicis Groupe hebben de merkidentiteit/huisstijl voor het gloednieuwe tweejaarlijkse muziekfestival Big Sounds Amsterdam, onderdeel van Jazz Orchestra of the Concertgebouw (JOC) ontwikkeld.

Tot 3 oktober zal Big Sounds, met een mix van relevante Nederlandse en internationale ontwikkelingen voor grote ensembles op het gebied van jazz en muziekinvloeden van over de hele wereld, in heel Amsterdam te horen zijn.

Met de wens om movement in de jazz industrie te tonen hebben Publicis Groupe, Boomerang en Big Sounds de handen ineengeslagen om een passende, aansprekende merkidentiteit/huistijl te creëren. De huisstijl, zowel de creatie van een logo, kleuren pallet, lettertype, illustraties als verschillende templates voor social assets en OOH materialen zijnolledig onder de loep genomen.

“Voor ons stond een symfonie van creativiteit en verschillende stijlen centraal gedurende het ontwikkelproces”, aldus Rico de Lange, Executive Creative Director bij Boomerang Agency. “Het doel is om te laten zien dat Big Sounds de perfecte mix is tussen gerenommeerde artiesten uit de jazz-industrie én daarbuiten, innovatie en de heritage van het Jazz Orchestra of the Concertgebouw. Met een frisse, nieuwe uitstraling willen we ons richten op een jongere generatie, om zo meer aandacht en focus op deze prachtige wereld van muziek te creëren. Want het gaan uiteindelijk om de kracht van het collectief en het combineren van verschillende muziekstijlen, om zo nieuwe sounds te creëren en impact te maken op zowel bestaand als nieuw publiek.”

Ook Janna Kröse, Marketeer bij Jazz Orchestra of the Concertgebouw is tevreden: “Om wereldwijde toonaangevende ensembles een podium te bieden kwamen wij met het idee voor Big Sounds Amsterdam. Een initiatief waarin vijf podia in Amsterdam, waaronder Tolhuistuin, De Meervaart en het Concertgebouw, samenwerken om verschillende concerten te hosten. Een aansprekende merkidentiteit voor dit initiatief mocht niet ontbreken en daarom hebben we bij Publicis Groupe en Boomerang aangeklopt, met een feestelijk eindresultaat als gevolg.

Credits

Lennert Stok – Design lead
Kayleigh Ferron - Designer
Rico De Lange – Executive Creative Director
Maartje Luns – Project Manager
Lieve Weeteling – Project Manager
Leroy Yzer – Senior Designer