Online fashion retailer Orangebag zet nieuwe groeifase in met Nederlands MerkGoed

16-07-2021 (12:25) - Economisch

Orangebag, e-commerce speler in fashion, heeft een investeerder aangetrokken waarmee het de komende jaren ambitieuze groeiplannen wil realiseren. Nederlands MerkGoed (NMG) neemt een belang in het bedrijf en helpt actief mee om de groei te versnellen, waarbij de focus ligt op het vergroten van de naamsbekendheid, het uitbreiden van de collectie, internationale uitrol en het nog verder optimaliseren van de customer journey. Het zittend management blijft aan om het bedrijf ook in deze nieuwe fase te leiden.
 
Orangebag biedt een zorgvuldig samengestelde collectie kleding, accessoires en schoenen in het hogere prijssegment, gericht op zowel vrouwen als mannen. Orangebag onderscheidt zich door een ‘boutique shopping experience’ waarbij de klant uit kleinere merken kiest en veel persoonlijke aandacht en service krijgt. Deze aanpak heeft tot een bestand van tienduizenden loyale klanten geleid. Orangebag werd in 2005 opgericht en won sindsdien onder meer 8 jaar op rij een FD Gazelle Award. Het bedrijf heeft 30 medewerkers en is actief in Nederland, België en Duitsland. 
 
Oprichter Tineke Sluiter: “Orangebag maakt al jaren een gezonde groei door, maar onze ambities reiken verder. We willen dat Orangebag een begrip wordt in Nederland en omringende landen.
 
Volgens Investment Partner Arnaud van der Vecht is Orangebag een mooie aanwinst voor het portfolio van NMG: “Met Orangebag investeren we echt in een groeibriljant. Het bedrijf laat al jaren mooie resultaten zien, de klantloyaliteit is hoog en er staat een geoliede operatie die we gaan opschalen door aan de bekendheid van het merk te bouwen.”

 


Bureaus

Media

Marketing