Sprinque haalt €1,7 miljoen op voor het ontwikkelen van klantvriendelijke online B2B-betalingen

13-09-2021 (11:41) - Economisch

Als consumenten iets online bestellen, verwachten ze een gestroomlijnd betaalproces. Voor online B2B-aankopen is dat nog niet het geval. Daarom wil Sprinque online B2B-betalingen herdefiniëren. De in Amsterdam gevestigde fintech-startup biedt een SaaS-betaaloplossing voor B2B-verkopers en - marktplaatsen toegespitst is op de behoeften van bedrijven. Sprinque heeft €1,7 miljoen aan financiering opgehaald bij Volta Ventures, Force Over Mass en een gerenommeerde groep angel investors en ondernemers uit de financiële sector.

Sprinque heeft een digitale infrastructuur gebouwd om het afrekenen van zakelijke transacties net zo soepel te laten verlopen als een bestelling bij een webshop voor consumenten. De SaaS-oplossing van Sprinque heeft slechts één enkele integratie nodig en biedt verscheidene specifiek zakelijke betaalopties. Voorbeelden hiervan zijn betalingen met betaaltermijnen van 30, 60 of 90 dagen, gesplitste betalingen en betalingen bij behaalde mijlpalen. De oplossing biedt ook toegang tot meerdere betaalmethoden, waaronder Pay by Bank, waarmee kopers facturen kunnen voldoen met hun online bankrekening of mobiele bank-app. Het checkout-platform van Sprinque automatiseert alle betalings-workflows en biedt verkopers de optie om direct betaald te krijgen.
 

Klantvriendelijke checkout-infrastructuur

Het in Amsterdam gevestigde fintechbedrijf is opgericht door Manoj Tutika (CTO), Mark Holleman (CPO) en Juan Espinosa (CEO), die elkaar allemaal ontmoet hebben bij Antler Amsterdam, die vervolgens geïnvesteerd heeft in Sprinque. "We zitten nu in de volgende golf technologische ontwikkelingen waarbij we zien dat ook B2B-commerce zich in rap tempo verplaatst naar digitale kanalen. Deze ontwikkeling wordt bovendien versneld door de coronapandemie", aldus Espinosa. "Er zijn nu meer dan 300 B2B-marktplaatsen in Europa en het merendeel daarvan is in de afgelopen vijf jaar opgericht. Maar als het aankomt op B2B-betalingen, vindt het leeuwendeel nog steeds offline plaats. Bij Sprinque willen we een klantvriendelijke checkout-infrastructuur bouwen voor digitale B2B-handel. Ons doel is simpel: we willen B2B-marktplaatsen en handelaren helpen om hun bedrijf te laten groeien en tegelijkertijd hun kosten verlagen."
 

€ 1,7 miljoen financiering

Sprinque heeft €1,7 miljoen aan financiering opgehaald bij Volta Ventures en Force Over Mass. Beide investeren in tal van fintech- en B2B-start-ups, zoals Banxware, Cashforce, Blanco en Shieldpay. Mark Holleman van Sprinque zegt: "De aanvullende competenties, samengebracht door Antler, is wat dit team van oprichters een geweldige match maakt voor onze investeerders. Volta zag vanaf het begin wat de mogelijkheden waren en met Force Over Mass hebben we partners binnengehaald met ervaring op het gebied van B2B en fintech, die bovendien over een internationale portfolio beschikken."
 

Gerenommeerde groep angels

Aan de financieringsronde deden ook meerdere angel investors met ruime ervaring in B2B en de financiële sector mee. Enkele namen uit deze groep zijn Gaston Aussems (voormalig CEO, Mollie), Matt Robinson (oprichter, GoCardless), Charlie Delingpole (oprichter en CEO, ComplyAdvantage), Rainer Majcen (voormalig CEO, Finance BPO bij Arvato Financial Solutions), Chris Adelsbach en Great Stuff Ventures.
 

Bureaus

Media

Marketing