Zalando en Sephora tekenen strategisch partnership

22-06-2021 (10:37) - Economisch

Zalando en Sephora, 's werelds grootste omnichannel high-end beauty retailer, kondigen de ondertekening aan van een strategisch partnership. Samen zullen ze de ultieme online high-end beautybestemming voor miljoenen Zalando-klanten creëren en de zoeken naar een nieuwe manier van online beauty shoppen.
 
De samenwerking combineert Zalando's ongeëvenaarde klantbeleving en diepgaande expertise op het gebied van e-commerce met Sephora's zorgvuldig samengestelde assortiment van enkele duizenden aantrekkelijke beautyproducten van meer dan 300 exclusieve high-end merken, expertise en marketingkracht op vlak van high-end beautyproducten. Het partnership begint in Duitsland in het vierde kwartaal van 2021 en zal vanaf 2022 naar andere markten van Zalando worden uitgebreid.
 

Ervaring voor Zalando-klanten

Sephora is actief in 35 landen en heeft 2.000 winkels wereldwijd, waaronder meer dan 1.000 in Europa. Hiermee is Sephora de meest gerenommeerde wereldwijde innovator in de schoonheidsindustrie, met een baanbrekende selectie van merken, inclusief groeiende categorieën zoals 'Good for' en een grote community van fans. Zalando biedt het meest uitgebreide assortiment van meer dan 4.000 geliefde mode- en lifestylemerken aan 42 miljoen actieve klanten in 20 markten in Europa, gekoppeld aan uitzonderlijk gemak bij levering, betaling en retouren. Door Sephora’s zorgvuldig samengestelde hoogwaardige beauty-assortiment samen te brengen met het Zalando-platform, zullen Sephora en Zalando een nieuwe, innovatieve online high-end beauty ervaring creëren voor miljoenen Zalando-klanten.

Bureaus

Media

Marketing