Primark schakelt over naar omnichannel met nieuwe Nederlandse website

21-06-2023 (10:19) - Lifestyle

Primark lanceert op 21 juni een nieuwe website in Nederland, die moet dienen als een virtuele etalage voor de fysieke winkels.

Hiermee maakt de winkelketen de overstap van alleen fysieke winkels, naar omnichannel retail.

Nieuwe functies

Op de vernieuwde website kunnen klanten de beschikbaarheid van voorraad en maten in een Primark winkel kunnen controleren. Ook is het aanbod van producten en collecties op de website uitgebreid. Klanten kunnen nu meer productafbeeldingen bekijken en productinformatie bekijken, zoals stoffen, materialen en verzorgingsinstructies. Klanten kunnen ook een account aanmaken, waarmee ze een ‘wishlist’ kunnen aanmaken. Ook kunnen ze zich aanmelden voor een nieuwsbrief. 

David Swann Lassche, Algemeen Directeur Primark Nederland: “We weten dat onze klanten graag naar onze winkels komen. Door een breder assortiment van onze producten online te tonen maken we het voor hen nu gemakkelijker om te zien wat er in de winkel ligt. Klanten kunnen op deze manier online door onze collecties bladeren en de beschikbaarheid van voorraad in hun favoriete Primark winkel controleren.”