air up opent eerste pop-up in hartje Amsterdam

28-12-2023 (11:44) - Marketing

Na de lancering van producten in 11 landen,  groeit air up langzaam uit zijn tienerjaren en gaat het merk nu, met zijn allereerste pop-up wereldwijd, richting volwassenheid. In hartje Amsterdam gaat het bedrijf offline retail uitproberen in Nederland.

air up, opgericht in 2019, is 's werelds eerste hervulbare drinksysteem dat alleen door geur smaak aan water toevoegt. Met zijn op geur gebaseerde drinksysteem opent de Duitse scale-up een compleet nieuwe categorie in het drankensegment: een gezondere en meer verantwoorde bron van dagelijkse hydratatie. In tegenstelling tot andere gearomatiseerde dranken, zoals infused water, wordt bij air up de smaak gescheiden van het water. Dit is gebaseerd op het fysiologische fenomeen van retro-nasale reukzin.

Drinksysteem

Het is simpel: je plaatst een pod gevuld met natuurlijke aroma's op het mondstuk van het air updrinksysteem. Zodra je uit het rietje drinkt, wordt er samen met het water geurige lucht de keel in gezogen. Van daaruit bereiken de aromamoleculen ons reukcentrum en worden bij het uitademen als smaak waargenomen. Kortom: onze hersenen denken dat we kers, limoen of appel proeven, maar we drinken alleen maar water. Slim, nietwaar?

Ofline retail

air up gaat voor een toegankelijke benadering van een gezondere levensstijl. Na een investering in online zichtbaarheid heeft air up besloten om de hype naar de wereld van offline retail te brengen. En niet voor niets is deze pop-up in Amsterdam. Nederland is één van de sterkste markten voor air up. Met ruim 1 miljoen terugkerende en nieuwe klanten in de Benelux. Dit aantal bleef gestaag groeien sinds de lancering op deze markt in 2021. Het in Mu¨nchen gevestigde bedrijf creëert een steeds nauwere band met Nederland; na het hier openen van een magazijn vindt ook de productie van de smaak pods sinds 2022 plaats in Nederland.


Bureaus

Media

Economisch