Bready: de Deliveroo van de ochtend van start

01-12-2017 (12:58) - Marketing

Ochtenden zijn al chaotisch genoeg. En niemand zit te wachten op een diepgevroren boterham om half 8. Hier springt Bready te hulp. Bready maakt  de ochtend niet alleen makkelijker maar ook nog lekkerder. Door iedere ochtend vroeg, als jij nog op 1 oor ligt, kraakvers brood aan je voordeur te hangen.
 

De dagelijkse verse bakker die aan je deur komt

Op de website van Bready kan je makkelijk uit het brede assortiment van broden, krentenbollen en croissants kiezen. Met het weekschema stel je makkelijk in wanneer en hoe vaak je een vaste bestelling wilt ontvangen. Dit kan iedere dag of een aantal keren in de week. Ben je onverwacht niet thuis: geen probleem,  want debestelling kan tot 23.00 uur de dag ervoor aangepast worden. Geen abonnement en dus geen verplichting, en wel lekker vers en makkelijk. Het afrekenen gebeurt wekelijks achteraf. 
 

De ‘Deliveroo’ van de ochtend?

Bready staat voor vers en gemakkelijk. Vers gebakken brood, zonder dat je de deur uit hoeft. De grootste uitdaging is de logistieke uitvoer van Bready. Terwijl de klanten liggen te slapen begint Bready te pakken en komen de eigen bezorgers in alle vroegte in actie. Want Bready werkt met een eigen netwerk van depots en fietsbezorgers. De eigen ontwikkelde applicatie verdeeld alle bestellingen op efficiënte wijze over de verschillende bezorg-routes.  
 

In 3 maanden van ‘idee’ naar bedrijf

Het oorspronkelijke idee voor Bready komt van serie-ondernemer Erwin Miedema (Haarlems ondernemer van het jaar 2016). ‘Met alle bezorgdiensten van vandaag de dag zijn er eigenlijk op elk moment van de dag vele logistieke aanbieders. Behalve in de ochtend! Zo is het idee van Bready rond mei 2017 geboren: met het doel een service te ontwikkelen die ochtenden makkelijker en relaxter maakt’. 
Vanaf afgelopen augustus is Bready -in samenwerking met Jungle Minds- echt gestart met het uitdenken en bouwen van Bready. ‘Van het tweaken van het brood tot het ontwerpen van de verpakking en de website. En natuurlijk het bouwen van de applicatie en het werven van eigen bezorgers. Allemaal in 3 maanden tijd’. 
 

In de geest van Silicon-valley start-ups

‘In de geest van Silicon-valley start-ups proberen we erg lean en klantgericht te werken. En dus bouwen we erg snel, testen we in vroeg stadium en maken we ‘on the go’ verbeteringen’, aldus oprichter Miedema. ‘De afgelopen weken draaien we al kleine tests met een beperkte klantgroep. Daarbij gaat van alles mis maar je leert er waanzinnig veel van. Dat is ook met mooie aan zo’n digitale propositie als Bready, dat je ontzettend snel kan leren van feedback van klanten en deze meteen kan toepassen’. 
 

Vandaag Haarlem, morgen heel Nederland?

Na de test-fase van afgelopen weken kan vanaf nu dus heel Haarlem genieten van Bready. ‘Nu is het zien hoeveel Bready-tassen en s’ochtends vroeg door heel Haarlem aan de voordeuren hangen. Als dat allemaal goed loopt en we onze Haarlemse klanten blij kunnen maken dan gaan we vanaf daar door naar bezorgen in heel Nederland natuurlijk’.

Bureaus

Media

Economisch