Chocolademerk Happy Trails start crowdfunding campagne

18-01-2024 (13:41) - Marketing

Chocolade, wie is er niet gek op? Dat dachten de Rotterdamse ondernemers Youri van Slingerland en Olaf Ouwerkerk toen zij 22 maanden geleden hun chocolademerk Happy Trails lanceerden.

Het werden chocolade bites met een duidelijke missie: ‘live your happy trail’, ontsnap even uit je drukke leventje met de snacks van Happy Trails. Oftewel, onthaast-momentjes. De chocoladeballetjes zijn al verkrijgbaar op meer dan 1.000 locaties in Nederland en de doelstelling is om in 2024 te verdubbelen. Om te kunnen verdubbelen is Happy Trails een crowdfunding campagne gestart.

Happy Trails

Een startup met een duidelijke missie: Happy Trails produceert onthaast-momentjes en gaat daarmee het gevecht aan met de prestatiemaatschappij waarin er weinig tijd overblijft om te genieten van het leven. “We willen zinvolle banen, gezond eten, sporten, een mooi huis, iedereen in mijn omgeving ervaart de druk van het vele MOETEN. Met af en toe lekker snoepen en bewust genieten is niets mis vinden wij. Met deze boodschap en bovenal lekkere snacks voor verschillende categorieën willen wij als challenger een permanente plek veroveren in het retail landschap in binnen- en buitenland. Retail kan bovendien wel wat meer kleur en vernieuwing gebruiken, aldus Olaf.” De luchtige chocoladeballetjes zijn landelijk verkrijgbaar bij Albert Heijn, Dekamarkt, Xenos, Poiesz en FLINK. 

Crowdfundingcampagne

Groeien kost nu eenmaal veel geld ervaren de eigenaren van Happy Trails. En zeker als de groei sneller gaat dan vooraf ingecalculeerd. “De stap maar de supermarkten ging veel sneller dan we hadden verwacht, zegt Olaf.” Om verder te bouwen aan merkbekendheid, te groeien bij bestaande klanten én te groeien in het aantal verkooppunten is Happy Trails een crowdfunding campagne gestart om in totaal 150.000 euro op te halen. Met dit ‘groeigeld’ wilt Happy Trails ook impact maken in andere categorieën in binnen- en buiteland.

Eigen kracht

“Volledig op eigen kracht hebben we Happy Trails ontwikkeld en zijn we nu al verkrijgbaar bij meer dan duizend winkels in Nederland. Met dit resultaat behoren we tot de snelste groeiers in het chocolade schap. En dat met een positief eigen vermogen, geen schulden en alles zelf gefinancierd. Daar zijn we best een beetje trots op, aldus Youri.” Investeren in Happy Trails is mogelijk vanaf 250 euro via het crowdfunding platform Eyevestor. Meer informatie over het merk en de plannen voor de komende jaren zijn te lezen op de investeringspagina van Happy Trails: https://platform.eyevestor.com/eyeventures/NL_OCO?lang=nl

Duurzaam en lokaal

De luchtige Happy Trails chocoladeballetjes zijn verkrijgbaar in de populaire smaken Cookies & Cream, Creamy Brownie, Caramel & Seasalt en Red Velvet & Raspberry en worden geproduceerd van gecertificeerde cacao van Callebaut en zijn palmolievrij. Er wordt uitsluitend gebruik gemaakt van 100% natuurlijke kleur- en smaakstoffen. De verpakking bestaat uit een 100% recyclebare mono-folie. De choco bites worden in Nederland geproduceerd.


Bureaus

Media

Economisch