Nationaal Warmtefonds kiest voor Gardeners

09-01-2024 (11:11) - Marketing

Nationaal Warmtefonds maakt het verduurzamen van eigen woningen mogelijk door de financiering van bijvoorbeeld zonnepanelen, een warmtepomp of vloerisolatie toegankelijk en betaalbaar te maken.

Verduurzaming kan niet exclusief zijn. Om de klimaatdoelen te halen moet iedereen mee kunnen doen. Het vanuit de overheid opgerichte Nationaal Warmtefonds is nog voor veel mensen een onbekende speler. Om dit te veranderen werd een pitch uitgeschreven, waarbij Gardeners als winnaar uit de bus kwam. Inmiddels is een nieuwe merkstrategie en tone of voice ontwikkeld en gaat Gardeners aan de slag met de merkidentiteit, conceptontwikkeling voor de nieuwe campagne en ondersteunt Gardeners Nationaal Warmtefonds op het gebied van corporate en consumer pr.

Nieuwe merkessentie

Vanuit de nieuwe merkessentie: Maak ‘t mogelijk, maak ‘t menselijk gaat Nationaal Warmtefonds inzetten op menselijke, inclusieve en toegankelijke communicatie. Sinds 2013 zijn 87.000 woningen verduurzaamd met een financiering van Nationaal Warmtefonds. Om nog meer impact te kunnen maken wil Nationaal Warmtefonds meer mensen bereiken. Zodat iedereen weet dat zij bij Nationaal Warmtefonds terecht kunnen. Om mee te doen in de energietransitie, te besparen op energiekosten en te genieten van duurzaam wooncomfort.

Katinka Huijberts, bestuurder Nationaal Warmtefonds: “We hebben voor Gardeners gekozen door de sterke strategische pitch en omdat zij strategie, design, creatie en pr onder één dak hebben. We moeten opvallen en verschillende doelgroepen raken vanuit relevantie om significant bekender te worden in heel Nederland. We denken dat Gardeners het bureau is om samen met ons deze ambitie te realiseren.” 


Bureaus

Media

Economisch