Privacywet voor veel bedrijven hoofdpijndossier

26-10-2017 (12:06) - Marketing

Hoe bereid je je bedrijf voor op de nieuwe privacywet? Het is voor veel bedrijven nog een hoofdpijndossier. Slechts 36 procent zegt op schema te liggen wat betreft de voorbereidingen op de nieuwe verordening, blijkt uit onderzoek van DDMA.
 
Het is algemeen geaccepteerd dat de Algemene Verordening Gegevensbescherming grote impact gaat hebben op de bedrijfsvoering. Toch is een groot deel van de 75 ondervraagde organisaties er nog niet klaar voor, terwijl de wet op 25 mei 2018 al in werking treedt. Een gebrek aan capaciteit (33%), tijd (25%) en kennis (10%) worden als belangrijkste oorzaken genoemd. Desondanks staan de bedrijven wel achter de nieuwe wet. Bijna de helft vindt dat de voordelen voor de consumenten zwaarder wegen dan de kosten die de voorbereiding meebrengt voor het bedrijfsleven. Tegelijkertijd verwachten de meeste organisaties zelf ook baat te hebben bij de wet. 
Alle resultaten van de DDMA-peiling zijn hier te downloaden.
 

Bureaus

Media

Economisch