Rebranding voor YoungCapital NEXT

22-01-2024 (13:19) - Marketing

YoungCapital NEXT introduceert een nieuwe merkidentiteit onder het motto ‘Challenge what’s now to shape what’s NEXT’.

Deze rebranding visualiseert een belangrijke ontwikkeling van YoungCapital NEXT: het bedrijf gaat young professionals vast in dienst nemen en wil zekerheid op salaris en secundaire voorwaarden bieden die belangrijk zijn voor young professionals. Hiermee wordt het een onafhankelijke detacheerder en onderscheidt het zich van het uitzendmodel van YoungCapital.

Challenge, Shape and Build Grit

Als detacheerder zet YoungCapital NEXT zich in voor de professionele en persoonlijke ontwikkeling van young professionals die carrière willen maken in IT, finance of de publieke sector. ‘In een wereld die in rap tempo verandert, spelen young professionals een cruciale rol op de arbeidsmarkt. Wij geloven dat zij vorm kunnen geven aan morgen. Dat vraagt om weerbaarheid, passie en doorzettingsvermogen, en NEXT helpt ze daarbij’ aldus Deni Barisic, Head of Brands bij YoungCapital NEXT. ‘We leren NEXT’ers om zichzelf en anderen steeds opnieuw uit te dagen. En we motiveren hen om grit te ontwikkelen, waarmee ze weerstand overwinnen en doorzetten waar de meesten stoppen. Zo groeien ze sneller en komen ze verder.’ 

Innovatieve middelen

De nieuwe merkidentiteit van NEXT draait om het uitdagen van het heden en het vormgeven van de toekomst. Dat wordt doorvertaald naar een energieke huisstijl met felle, frisse kleuren, organische vormen en futuristische visuals. Met behulp van innovatieve technologie laat het bedrijf zien dat het verandering, het verleggen van grenzen en het stellen van nieuwe (visuele) standaarden omarmt. Zo is onder andere AI-fotografie gebruikt als middel om de visuele aspecten van de rebranding te realiseren, met stilistische en enigszins surrealistische portretten van zelfverzekerde young professionals. 

Flexibiliteit en zekerheid

Daphine Jacobs, Managing Director bij YoungCapital NEXT: ‘De nieuwe generatie werknemers wil flexibiliteit, (door)groeimogelijkheden en autonomie.’ Detachering via YoungCapital NEXT geeft young professionals de kans om ervaring op te doen bij verschillende organisaties uit het netwerk van het bedrijf. Tegelijkertijd creëert YoungCapital NEXT zekerheid op salaris en een vast dienstverband met secundaire voorwaarden die deels naar eigen wens ingevuld kunnen worden. Deze voorwaarden hebben betrekking op voor young professionals belangrijke thema’s. Zo worden er opties geboden voor flexibele mobiliteit, krijgen NEXT’ers ruim opleidingsbudget dat per jaar in dienstverband oploopt, en is er budget beschikbaar voor activiteiten die goed zijn voor de fysieke en mentale gezondheid.

Credits

LamaLama: website: digitaal concept en development.
Cake Film & Photography: concept en productie AI-beelden.
Fitzgerald: communicatie en PR.
Verve Agency: ontwikkeling merkstrategie.
YoungCapital Studio: doorontwikkeling merkstrategie en merkstijl. 


Bureaus

Media

Economisch