Ruim 30% Instagram volgers van een aantal grootste merken en influencers nog steeds nep
30-12-2021 (09:39) - Marketing
Meer dan 30% van de Instagram-volgers van enkele van de grootste merken blijken (nog steeds) nep. Waaronder Pizza Hut met meer dan 540.000 duizend nepvolgers. Nieuw onderzoek van Sortlist laat zien welke merken, muzikanten, reality-tv-sterren, social media-influencers, sportteams, acteurs en politici de meeste nepvolgers op Instagram hebben.
Top 10 merken met de meeste nepvolgers
Rang
|
Naam
|
Instagram volgers
|
Geloofwaardigheid van het publiek
|
Valse volgers
|
1
|
Pizza Hut
|
1,800,000
|
70%
|
30%
|
2
|
Victoria's Secret
|
70,500,000
|
72%
|
28%
|
2
|
KFC
|
1,700,000
|
72%
|
28%
|
2
|
Burger King
|
1,900,000
|
72%
|
28%
|
2
|
Metro
|
1,400,000
|
72%
|
28%
|
2
|
Wendy's
|
1,100,000
|
72%
|
28%
|
2
|
Krispy Kreme
|
1,900,000
|
72%
|
28%
|
8
|
Nike
|
177,600,000
|
73%
|
27%
|
8
|
McDonald's
|
4,200,000
|
73%
|
27%
|
8
|
Taco Bell
|
1,500,000
|
73%
|
27%
|
Uit het onderzoek blijkt onder meer ook dat:
Ariana Grande meer dan 70 miljoen nepvolgers op Instagram
Nicki Minaj heeft meer dan 40 miljoen nepvolgers op Instagram
Adele heeft meer dan 9 miljoen nepvolgers op Instagram
Hilary Clinton heeft meer dan 1 miljoen nepvolgers op Instagram
De Britse koninklijke familie heeft bijna 2 miljoen nepvolgers op Instagram
8 van de Kardashian-Jenners behoren tot de Reality TV-sterren met het hoogste aantal nepvolgers
Het volledige onderzoek kun je bekijken door hier te klikken.