Traffic Builders introduceert slimme catalogus Aviou

12-10-2021 (10:48) - Marketing

Traffic Builders introduceert een nieuwe tool in Nederland voor het samenstellen van folders: Aviou. De tool combineert de beste eigenschappen van een traditionele folder en een website, en verhoogt daarmee de user experience. Aviou is een slimme online catalogus die een nieuw online verkoopkanaal biedt met de voordelen van een webshop. Geautomatiseerd, gepersonaliseerd en altijd gesynchroniseerd met het actuele productaanbod.
 
De innovatieve tool Aviou heeft een responsive webdesign en past de folder automatisch aan naar schermgrootte. Dat creëert ruimte voor inspiratie en maakt aanbiedingen effectiever.
 

Gebruik

Aviou maakt gebruik van een bestaande feed waar een groot deel (80%) van de folder uit wordt samengesteld. De catalogus biedt een online verkoopmogelijkheid en geeft gepersonaliseerde opties op basis van bijvoorbeeld producten die de gebruiker eerder op de website of op social media heeft gezien. Daarnaast is alles door te meten voor de retailer.
 

B2C-merken

Aviou richt zich met name op B2C-merken in fashion, beauty en retail. Maar ook groothandels, supermarkten en andere online webshops met een groot wisselend productaanbod (ook voor B2B) kunnen de toegevoegde waarden van Aviou benutten.


Meer omzet

Met de Value Index is het koopgedrag van Aviou-gebruikers gemeten ten opzichte van dat van andere websitebezoekers. Daaruit bleek dat een Aviou-gebruiker bijna twee keer beter scoort dan een gebruiker die de catalogus niet heeft gezien. Talitha Zwagers: "Merken die hun online catalogi creëren met Aviou kunnen gemiddeld rekenen op 44% meer opbrengst en een 68% hogere conversieratio op mobile devices. Voor kledingmerk Bonaparte groeide de omzet op mobiel zelfs met 91% en nam het aantal verkopen met 342% toe dankzij Aviou. Op weg naar Black Friday en de feestdagen kan dit een goede aanleiding zijn om je producten via deze tool te promoten."

Bureaus

Media

Economisch