Krant populair onder Nederlanders

30-08-2018 (14:36) - Media

NOM heeft in samenwerking met BDU Media, Mediahuis Limburg, NDC mediagroep, De Persgroep Nederland en Promille Media de nieuwste bereikscijfers van zo’n 350 HAH-titels en combinaties gepubliceerd. Deze zogeheten Nationaal Onderzoek Multimedia Regio Monitor 2018 (NRM 2018) is beschikbaar gesteld aan alle NOM-leden. 


Uit de resultaten blijkt dat 70% van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder, en dat zijn ruim 10 miljoen mensen in de afgelopen twaalf Bmaanden wel eens een HAH-krant hebben gelezen. Een gemiddeld nummer van een HAH-krant bereikt ruim 53% van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder; dat zijn 7.7 miljoen mensen. De gemeten titels worden gelezen in alle bevolkingslagen: 52% van de lezers is vrouw vs. 48% mannen. Ook jongeren lezen HAH-kranten: 21% is jonger dan 34 jaar en 45% is jonger dan 50 jaar.

 

onderzoek

Per jaar worden 17.000 respondenten (representatief voor alle Nederlanders van 13 jaar en ouder) ondervraagd over hun leesgedrag van (landelijke en regionale) dagbladen, magazines en HAH-kranten. Daarbij wordt gebruik gemaakt van digitale onderzoekstechnologie met veel mogelijkheden voor visuele ondersteuning. Het onderzoek werd uitgevoerd door GfK.


Bureaus

Marketing

Economisch