The Powerpuff Girls vieren 25-jarig jubileum

30-11-2023 (14:22) - Media

Ter ere van de kleine maar machtige verdedigers van Townsville, kondigt Warner Bros. Discovery vandaag het 25-jarig jubileum aan van de animatieserie "The Powerpuff Girls," van Cartoon Network.

Al meer dan een kwart eeuw hebben "The Powerpuff Girls" Blossom, Bubbles en Buttercup generaties meisjes en jonge vrouwen over de hele wereld geïnspireerd en dienen ze als sterke, capabele en onafhankelijke rolmodellen. De studio viert deze mijlpaal met nieuwe "The Powerpuff Girls"-geïnspireerde jubileumproducten, tv-programmering, een social filter, digitale ervaringen en promoties. 

Vertegenwoordigers

"Al 25 jaar inspireren 'The Powerpuff Girls' vrouwen en meisjes over de hele wereld, ze vertegenwoordigen herkenbare, sterke rolmodellen die hun intelligentie, teamwork en veerkracht gebruiken om te vechten voor wat juist is. De unieke persoonlijkheden, vindingrijkheid en superheldenkrachten van de meisjes hebben hen een favoriet gemaakt in de popcultuur," aldus Josh Hackbarth, SVP, Warner Bros. Discovery Global Brands, Franchises en Experiences. "Met de verzameling van ervaringen, content en producten hopen we 'The Powerpuff Girls'-fans te versterken in vertrouwen, creativiteit en de niet te stoppen geest van het Powerpuff-team."

CONTENT

Food Network viert de 25e verjaardag van "The Powerpuff Girls" met een nieuw recept van Food Network Kitchen.  Drie cupcakes geïnspireerd door het trio van superhelden. Net als Blossom, Bubbles en Buttercup zijn de cakejes " sugar, spice and everything nice ". Het is een feestelijke ode aan de machtige, kleine personages.  Met het 25-jarig jubileum AR-filter van "The Powerpuff Girls" worden fans hun favoriete Powerpuff Girl met een persoonlijke twist. De filter is beschikbaar op Instagram, Snapchat en TikTok, en daarnaast op www.ppg25th.com. Bovendien is de Powerpuff Yourself App verrijkt met een gloednieuwe verzameling content in samenwerking met de K-popband NewJeans. 

Game On!

Warner Bros Discovery brengt The Powerpuff Girls naar het publiek via de gaming-ervaring van  Cartoon Network Game On! Voor het eerst, met een exclusieve Powerpuff Girls-integratie, kunnen spelers interactie hebben met Blossom, Bubbles en Buttercup. In de meeslepende virtuele wereld van de hitserie van Cartoon Network worden spelers dankzij ritten en minigames getransporteerd naar een rijk buiten de grenzen van de realiteit. Spelers die nu inloggen, kunnen de originele superheldenzussen vieren door speciale verzamelobjecten te zoeken in de Cartoon Network Game On!-map en maken zo kans op exclusieve Powerpuff Girls-avataritems.

Naast merchandise van de WB Shop heeft Warner Bros. Discovery Global Consumer Products de handen ineen geslagen met toplicentiehouders in de categorieën beauty, mode, huishoudelijke artikelen en meer, voor aanbiedingen gedurende het hele jaar.


Bureaus

Marketing

Economisch