Wel magazines, geen volledige kranten in nieuwe Blendle app

04-06-2019 (09:20) - Media

Blendle neemt deze zomer afscheid van betalen-per-artikel. Blendle's Alexander Klöpping: 'Vijf jaar geleden was een kwartje per artikel een sympathieke manier om het betalen voor kwaliteitsjournalistiek te vergemakkelijken. Maar, die manier van betalen heeft inmiddels z’n beste tijd gehad. In 2017 besloten we ons helemaal te richten op Blendle Premium. Ik ben ontzettend trots dat inmiddels 60.000 Nederlanders een abonnement hebben genomen. Zij steunen onze missie om kwaliteitsjournalistiek toegankelijk te maken voor iedereen.'
 
Blendle lanceert vandaag de nieuwe mobiele app. Abonnees krijgen voor 10 euro per maand toegang tot onbeperkt bladeren door tijdschriften, een dagelijkse nieuwsbrief met het beste uit de kranten, onbeperkt luisteren naar artikelen voor onderweg en onbeperkt zoeken door het archief van meer dan drie miljoen journalistieke artikelen (inclusief alle krantenartikelen van zeven dagen en ouder). Zonder advertenties. Het enige dat niet onbeperkt is, is bladeren door de kranten van vandaag (dat gaat gewoon niet voor een tientje volgens Klöpping). In plaats daarvan selecteert de Blendle redactie 'de beste stukken uit de kranten van vandaag'. 


ontdek

Vanaf vandaag staat het tabblad ‘Ontdek' klaar in de app, waarbij gebruikers al swipend onbeperkt tijdschriften kunnen lezen, artikelen gebundeld per onderwerp kunnen volgen, zoals ‘klimaat’ en ‘wetenschap’, of kunnen zoeken op artikelniveau. Tot en met zondag 1 augustus kunnen gebruikers nog losse artikelen blijven kopen met het overgebleven tegoed.
 
Uitgevers, zoals Hearst Nederland, zijn al enthousiast. 'We verwachten met deze stap de Blendle-doelgroep nog vaker te verleiden uit onze krachtige merken te lezen', zegt Remy Kluizenaar, publisher popular science, sports & men life style.


Blendle-portenonnee omzetten

Tot 1 augustus kunnen lezers het kleingeld dat nog in je Blendle-portemonnee zit uitgeven aan losse artikelen, maar er staat vanaf vandaag ook een inwisselaanbod klaar. Lezers zetten daarmee hun overgebleven euro’s in voor een aantal maanden onbeperkt Blendle Premium.
 
 
 
 

Bureaus

Marketing

Economisch