Copywriters maken einde aan kromme zinnen Chatbots

06-03-2018 (13:12) - Tech

Voor de perfecte online dialoog zijn chatbots niet meer weg te denken. Helaas wil het nog weleens mis gaan, met kromme zinnen en onbegrijpelijke antwoorden. Daarom zet Robocopy zich in om met copywriters chatbots beter te laten functioneren. 


“Tijdens ons eigen projecten kwamen we erachter wat er allemaal bij komt kijken,” zegt Hans van Dam (foto links) medeoprichter van Robocopy (onderdeel van het internationale designbureau Buyerminds). “Denk bijvoorbeeld aan conversational copywriting, persuasive copywriting, scenario development, conversation design, ux-writing en natuurlijk de hele ontwikkeling van een bot-identity. Het gaat er vooral om dat je problemen oplost met een conversational mindset.” En omdat copywriters die begrijpen hoe bots en mensen met elkaar communiceren zeldzaam zijn besloot hij een nieuwe beroepsgroep op te leiden.


copywriters 2.0

Robocoby heeft voor deze nieuwe begroepsgroep de 'Conversational Academy' opgericht. Hans “We zoeken empathische mensen met een goed gevoel voor taal. Een typische robo-copywriter is goed in het herkennen van patronen en kan hij snel verbanden leggen. Het scheelt natuurlijk ook als je de relatie tussen mens en bot interessant vindt." Robocopy werkt inmiddels met bedrijven als KPN, Engie en Bol.com en verwacht de komende jaren te groeien. “Binnenkort start er weer een nieuwe academy,” zegt Hans. “Geïnteresseerden kunnen zich hiervoor aanmelden en als ze worden toegelaten, dan staat ze een mooie carrière te wachten.”