a.s.r. kiest chatbot CX Company

07-12-2018 (09:15) - Marketing

Verzekeraar a.s.r. kiest met de chatbot op asr.nl voor het conversational platform DigitalCX van CX Company. Met dit platform kan a.s.r. het optimaliseren van de chatbotconversaties efficiënter uitvoeren zodat er sneller kan worden ingespeeld op de behoefte van de klant. 
 
 
“Met DigitalCX hebben we gekozen voor een platform dat de mogelijkheid biedt om chatbotdialogen ook beschikbaar te maken voor andere platformen waar onze klanten aanwezig zijn, zoals Facebook Messenger en WhatsApp”, zegt Chiel Schutter, manager Innovatie & Digitaal bij a.s.r. “Daarnaast biedt CX Company het leidende conversational platform in Nederland doordat ze continu door ontwikkelen.”
 
 
a.s.r. ruilde eind 2016 als een van de eerste bedrijven haar traditioneel ingerichte homepage in voor een conversatiegestuurde homepage. Na een onstuimige start wist de verzekeraar de klantreis via de chatbot op de site aanzienlijk te verbeteren. Sindsdien wordt a.s.r. vaak gevraagd om haar learnings te delen met telecomproviders,  financiele dienstverleners en gemeenten. De klantervaring is sindsdien gestegen; 73% van de bezoekers vindt hun antwoord via de chatbot. Indrukwekkender is de stijging van 40 punten in de NPS score.


CX Company is specialist in chatbots sinds 2005 en gevestigd in Rotterdam. Met het ontwikkelen van conversation platform DigitalCX, bieden ze bedrijven een platform waarop chatbots, kunstmatige intelligentie en online doe-het-zelfoplossingen ervoor zorgen dat de klant snel vindt wat hij zoekt. 
 

Bureaus

Media

Economisch