Bijna kwart van Nederlanders heeft straks slimme luidspreker

08-03-2022 (11:48) - Marketing

Ruim 1,8 miljoen Nederlandse huishoudens bezitten een slimme luidspreker. In totaal werd er 600 miljoen aan deze slimme apparaten besteed. De meeste slimme luidsprekers zijn van het merk Sonos.
 
Zo’n 3 procent van de Nederlanders wil een slimme luidspreker aanschaffen, zo blijkt uit de vijfde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5200 Nederlanders. Bijna een kwart van de Nederlandse huishoudens bezit inmiddels een slimme luidspreker. Dit komt neer op ruim 1,8 miljoen huishoudens. Het jaar ervoor was dit nog 1,5 miljoen. Gemiddeld heeft men €325,- voor de slimme speaker betaald.
 

Sonos One

Zes procent van de Nederlanders heeft een Sonos One smart speaker in zijn of haar bezit. Dit komt neer op meer dan 450.000 huishoudens. Hiermee staat het product op de eerste plaats. De Google Home (4 procent) en de Google Home Mini (3 procent) maken de top drie compleet. De luidspreker van Apple lijkt niet erg populair.
 
Drie procent van de Nederlandse huishoudens is van plan een slimme speaker te kopen. Dit komt neer op ruim 240.000 huishoudens. Binnen nu en een jaar zou dan ruim een kwart van de huishoudens een slimme speaker hebben (26 procent). 

https://www.emerce.nl/nieuws/bijna-kwart-nederlanders-heeft-straks-slimme-luidspreker

Bureaus

Media

Economisch