Decathlon benoemd tot officieel partner van de NBA

27-01-2021 (13:55) - Marketing

Decathlon, wereldwijd één van de grootste retailers op het gebied van sportartikelen, en de National Basketball Association (NBA) hebben een nieuwe meerjarige samenwerking bekend gemaakt waardoor Decathlon een officiële licentiehouder van de NBA is in Afrika, Azië, Europa, het Midden-Oosten en Latijns-Amerika. Dit is de eerste samenwerking van Decathlon met een Noord-Amerikaanse sportcompetitie.
 
De samenwerking zal bestaan uit een speciale collectie kleding, accessoires en schoenen* van NBA-teams, ontworpen door Tarmak, het eigen basketbal merk van Decathlon. De collectie zal exclusief verkrijgbaar zijn in Decathlon winkels en online op decathlon.nl. De collectie zal begin maart middels een pre-order verkrijgbaar zijn voordat de producten in april in de winkels liggen.
 
“Sinds de oprichting van Tarmak 4 jaar geleden is het een droom geweest om samen te werken met de NBA, de grootste basketbalcompetitie van de wereld,” aldus Tarmak-leider Damien Dezitter. “We hebben een gemeenschappelijk doel om basketbal over de hele wereld te laten groeien, dus het is vanzelfsprekend dat we graag samenwerken om dit mogelijk te maken.“
 
We zijn erg enthousiast om samen te werken met Decathlon, een leider op het gebied van sport retail met bereik over de hele wereld”, zo geeft NBA EME Director, Global Partnerships Steve Griffiths aan. “Door middel van deze samenwerking zullen NBA-fans en basketballers over de hele wereld toegang hebben tot een aantrekkelijke en innovatieve collectie merchandise, die hen kan helpen in de sport.”
 

Bureaus

Media

Economisch