Feyenoord en PSV komen op voor de Hartstichting

23-02-2018 (10:00) - Marketing

Voorafgaand aan de eredivisietopper Feyenoord – PSV op zondag 25 februari vroegen beide clubs op een bijzondere manier aandacht voor de Hartstichting. Op het moment dat zij het veld betreden in De Kuip, zullen alle spelers een AED (Automatische Externe Defibrillator) dragen.


Spelers, clubs en sponsors willen hiermee aandacht vestigen op het belang van meer geregistreerde en openbaar toegankelijke AED's in heel Nederland. Op dit moment zijn er nog te weinig geregistreerde en openbaar toegankelijke AED’s in het land. Met meer AED’s wordt de overlevingskans bij een hartstilstand aanzienlijk vergroot. 
 

Opel en Philips haken ook structureel aan

Opel en Philips, sponsors van respectievelijk Feyenoord en PSV en beiden samenwerkingspartner van de Hartstichting, gaan zich structureel inzetten om meer AED’s aangemeld te krijgen bij het landelijk oproepsysteem voor reanimatie. Achterliggend doel is om van Nederland een 6-minutenzone te maken, zodat mensen met een hartstilstand buiten het ziekenhuis in heel Nederland binnen 6 minuten kunnen worden gereanimeerd. 
 

Bureaus

Media

Economisch