Iglo presenteert stevig commitment op duurzaamheid richting 2030

03-02-2021 (14:14) - Marketing

‘Nederland een betere plek maken door mensen te helpen duurzame vis te eten’. Dat is het doel waar Iglo zich voor het komende decennium op gaat focussen. De invulling van deze internationale missie laat het bedrijf in Nederland op verschillende manieren terugzien, waaronder in de nieuwste commercial van het merk. Binnen het commitment wordt de focus gelegd op drie pijlers: versheid, duurzaamheid en de kwaliteit van de producten.
 
“De uitdaging is in de eerste plaats om mensen ervan bewust te maken dat onze vis snel diepgevroren is om de versheid van de vis optimaal te behouden, (van de zee tot op het bord)” aldus Nikie Lammers, verantwoordelijk voor het visportfolio bij Iglo. “In onze nieuwste commercial ‘Kom aan Boord’ laten we daarom explicieter zien dat onze vis vers gevangen wordt in een ijskoude oceaan. En dat wij die versheid voor mensen behouden tot het moment dat het heerlijk warm wordt gegeten.” Een ander groot voordeel van diepvries is de positieve invloed die diepvries heeft op het verminderen van voedselverspilling. Onderzoek van de Universiteit van Wageningen wijst uit dat mensen minder weggooien als ze de diepvries gebruiken. Van niet-bevroren voeding gooien we gemiddeld 60% weg of we verspillen het, van bevroren voeding is dat maar 30%.
 

Bureaus

Media

Economisch