Thuisbezorgers sluiten duurzaamheidspact

25-01-2018 (09:15) - Marketing

In 2025 moet de CO2-uitstoot in de e-commercesector gehalveerd zijn. Om dit mogelijk te maken hebben webwinkels en vervoerders afspraken gemaakt om pakketbezorging duurzamer te maken. Grote spelers als bol.com, wehkamp, Coolblue, Otto, PostNL, DHL en Dynalogic doen mee.

Thuiswinkel.org, Connekt en Topsector Logistiek ontwikkelden een rekenmodel dat hiervoor moet zorgen. Het rekenmodel maakt de CO2-uitstoot inzichtelijk, waardoor er adequat op kan worden ingespeeld. Met de campagne Bewust Bezorgd wordt de consument op de hoogte gehouden en bewust gemaakt van de mogelijkheden op het gebied van duurzame bezorging. 

Hiertoe behoren bijvoorbeeld duurzame verpakkingsmaterialen, verpakkingen op maat en duurzame distributiecentra. Op 24 januari is het nieuwe rekenmodel gepresenteerd op de Webwinkel Vakdagen in Jaarbeurs Utrecht, bij de nieuwjaarsborrel van Thuiswinkel.org. Het model moet al in 2018 in gebruik worden genomen.
 

Bureaus

Media

Economisch