BrandDeli: jonge doelgroep wil een auto

19-12-2014 (02:08) - Marketing

Over millennials wordt gezegd dat ze geen auto’s willen bezitten. Onderzoek van BrandDeli toont aan dat jongeren tot 34 jaar wel degelijk geïnteresseerd zijn in de aankoop van auto’s.


Bijna 40% van de jongeren is van plan om binnen twee jaar een auto te kopen of leasen. De jongeren hebben echter nog geen sterke merkvoorkeur en nemen veel verschillende merken in overweging. Jongere en oudere leeftijdsgroepen blijken verschillende afwegingen te maken voordat ze overgaan tot het leasen of kopen van een auto. Ook is er een verschil tussen mannen en vrouwen.


Het Automotive onderzoek van BrandDeli is uitgevoerd onder een panel van 502 mensen tussen de 20-49 jaar, die in vier doelgroepen zijn verdeeld. Vrouwen 20-34 jaar, vrouwen 35-49 jaar, mannen 20-34 jaar en mannen 35-49 jaar.


De redenen om voor een specifiek merk of model auto te kiezen verschillen per doelgroep. Een auto moet bovenal lekker rijden, betrouwbaar zijn en een goede prijs kwaliteit verhouding bieden. In de laatste fase van de aankoop weegt de mening van de partner verreweg het zwaarst. Opvallend is dat 20% van de respondenten aangeeft dat de mening van de kinderen ook meetelt, zelfs net zo zwaar als die van vrienden en collega’s.


De jongere doelgroep is gevoelig voor stijl en een cool imago. Jonge vrouwen kiezen vooral voor een mooie auto, terwijl de vrouwen tussen 35-49 jaar vooral kiezen voor functionaliteit en betrouwbaarheid.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch