Corendon grootste adverteerder in toerismebranche

24-04-2014 (08:22) - Marketing

Corendon was in het eerste kwartaal van 2014 de grootste adverteerder binnen de branche Toerisme. De bruto mediabestedingen van de touroperator stegen met 60 procent. 
 
Hoewel het grootste deel van het bruto mediabudget naar dagbladen gaat, kwam de stijging vooral door de bijna vervijfvoudiging van het televisiebudget. De bruto mediabestedingen van de totale toerismebranche stegen in de eerste drie maanden van dit jaar met 3,1% tot € 97,5 miljoen. Dit blijkt de Market Update Toerisme van Nielsen.
 
Tweede adverteerder binnen Toerisme was Kras met een budget van bijna € 17 miljoen, een stijging van 10% in vergelijking met het eerste kwartaal van 2013. Vrijwel het volledige mediabudget werd aan dagbladen besteed. Ook nummer 3 Stip besteedde vrijwel het volledige budget van € 7 miljoen aan dagbladen. 
 
Het eerste kwartaal is traditioneel de periode met de meeste mediadruk vanuit de Toerisme branche. In december neemt de mediadruk al toe, maar vooral januari is een belangrijke maand. De meeste consumenten bepalen aan het begin van het jaar waar ze ‘s zomers op vakantie naar toe gaan. 
 

 


Nielsen

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch