De retailmarketingtrends voor december op een rij

09-12-2014 (07:48) - Marketing

Het zijn momenteel drukke dagen voor de retailers en marketeers. Experian Marketing Services heeft om te helpen de 5 belangrijkste marketing trends en conclusies voor de feestdagen op een rij gezet.
 
Om te beginnen: tijdens de komende feestdagen zullen op Facebook meer campagnes gevoerd worden dan op elk ander social media kanaal. 49% doet dat via organische berichten en zelfs 34% is van plan dat te doen via betaalde ads en het boosten van berichten. 
 
91% procent van de ondervraagde marketeers wereldwijd geeft aan  dat zij e-mail gaan gebruiken voor hun marketing campagnes tijdens de feestdagen. 40% van alle marketeers zet een cross channel marketing campagne in. 
 
Wereldwijd wordt SMS het meest gebruikte mobiele kanaal. In Nederland blijft SMS nog steeds achter omdat het nog altijd gezien wordt als een inbreuk op de privacy om via dit medium campagne te voeren. De verwachting is daarom dat in Nederland de eigen mobiele app en mobile advertising de grootste rol zullen spelen. 
 
In 2013 was het nog de meest populaire aanbieding. 39% gebruikte free-shipping aanbiedingen om de klant te verleiden. Een jaar later is dat nog maar 25%. 
 
78% van de marketeers zegt dit jaar de klant een aanbieding te zullen doen. Een stijging van 6% ten opzichte van vorig jaar. De meest populaire acties is dit jaar de ‘deal of the day’. 31% van de marketeers wereldwijd zegt deze vorm van campagne voeren in te zetten tijdens de feestdagen.
 

 


Bureaus

Media

Economisch