Efteling luistert het best

18-07-2014 (07:56) - Marketing

Niet alleen wat betreft bezoekersaantallen scoort De Efteling het beste. Het pretpark luistert ook het best naar de mening van haar bezoekers. 
 
Ruim 40 procent van de bezoekers vindt dat het attractiepark goed luistert naar hun mening en wensen. Drievliet is met iets meer dan 11 procent het slechtst luisterende attractiepark van de acht grootste attractieparken van Nederland. Dat blijkt uit de ‘Luistermonitor Attractieparken 2014’ uitgevoerd door  onderzoeksbureau MWM2 onder ruim 500 consumenten.
 
Het geheim van de Efteling zit hem volgens de deelnemers aan het onderzoek in de attracties. Niet alleen worden ze mooi gevonden, vooral het feit dat ze regelmatig worden vernieuwd, spreekt mensen aan. Hierin onderscheidt de Efteling zich duidelijk van de andere attractieparken.
 
De nummer twee best luisterende attractiepark is Slagharen. Bijna 18 procent van de Nederlanders vindt dat het attractiepark goed luistert. De derde plek is voor Duinrell met 17 procent. 
 

Om het gevoel te krijgen dat een attractiepark naar hen luistert, vindt 35 procent van de ondervraagden dat attractieparken aan hun bezoekers moeten vragen hoe tevreden ze zijn over het park en wat ze missen. Bovendien wil ongeveer 1 op de 10 bezoekers graag betrokken worden bij het bedenken van nieuwe attracties. Beide gebeuren in de praktijk relatief weinig. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch