Ipsos bespreekt WK-activaties

17-07-2014 (07:54) - Marketing

Tijdens een evenement voor marketeers en onderzoekers, heeft Ipsos proberen te analyseren wat de succesfactoren zijn van een betekenisvolle merkactivatie rondom het WK-voetbal. 
 
Aan de hand van een research community, mobile research en Google Glass verkreeg het bedrijf in-context inzichten in de diepere behoeftes en motivaties van mensen rondom het WK. Diverse merkactivaties werden stevig aan de tand gevoeld. Zo werd duidelijk dat menig merk niet voldoende in staat is door de clutter heen te komen en daadwerkelijke engagement te vinden onder Oranjefans.
 
Ipsos had gekozen voor de combinatie van een community, mobile en Google Glass, omdat deze methoden snelle, flexibele en diepe inzichten geven. ‘Zo kon snel worden ingesprongen op de actualiteit van de dag, zoals virals en inhakers’, aldus Research Manager, Klaartje van Schuur.
 

Renée Goud, Research Director Qualitative, gaf inzicht in de diepere betekenissen van ‘saamhorigheid’ en ‘los gaan’. En welke gebieden marketeers daarbinnen kunnen exploreren Roderik Sorbi, Client Service Director, lichtte toe dat engagement verder dan alleen deze gebieden gaat. Daarbij introduceerde hij Personal Resonance als gevalideerde maat voor betekenisvolle merkexpressies. Deze techniek is ontwikkeld in nauwe samenwerking met Neuroscience experts.  


Bureaus

Media

Economisch