Jumbo op Band Aid-tour

08-12-2014 (08:00) - Marketing

Jumbo Supermarkten en diverse maatschappelijke organisaties (waaronder Voedselbanken Nederland, Het Leger des Heils, Nationaal Ouderenfonds en Nationale Vereniging de Zonnebloem) slaan vanaf vandaag de handen ineen. 
 
Samen met klanten en artiesten wil de supermarkt zoveel mogelijk mensen een mooiere kerst bezorgen. Tijdens de landelijke actie ‘Samen vieren we kerst’ kunnen klanten bij Jumbo door middel van coupons kerstgerechten vanaf 1,50 doneren aan mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. 
 
Jumbo vult elke twee gedoneerde gerechten aan met een derde gerecht. Samen met de maatschappelijke organisaties zorgt het familiebedrijf er vervolgens voor dat deze een goede bestemming krijgen in de vorm van kerstdiners en kerstpakketten. 
 
Om Nederland voor elkaar in beweging te krijgen, is een groot aantal artiesten, waaronder René Froger, Do en Jan Smit samen de studio ingegaan. Onder de naam ‘EenMaal Voor Allen’ hebben zij de kerstsingle ‘Kerstmis Vier Je Samen’ opgenomen. Vandaag start de actie in alle Jumbo winkels.
 
De Telegraaf meldt overigens dat op sociale media een storm van kritiek is losgebarsten over de commercial. De combinatie van die boodschap en tegelijk tientallen dure zangers en zangeressen inhuren, is veel mensen in het verkeerde keelgat geschoten. Sommigen vinden dat het geld van de commercial beter direct aan de Voedselbank had kunnen worden overgemaakt.
 
Ook vinden veel mensen dat de commercial niet origineel is. Hij zou zijn nageaapt van de Coca Cola-kerstreclame en de kerstboodschap van Band Aid. De Jumbo-commercial ging zondagavond in première.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch