Onderzoek: The Digital Marketer 2015

29-04-2015 (07:26) - Marketing

In een wereldwijd onderzoek onder ruim 1.000 marketeers concludeert Experian Marketing Services dat het koppelen van datastromen, investeren in de juiste technologie en het doorbreken van silo’s binnen de eigen organisatie de belangrijkste uitdagingen voor marketeers vormen. Het juist uitvoeren van deze drie-eenheid is tevens de sleutel voor succes. 
 
Jan Louwris, Sales & Marketing Director Experian Nederland: ‘De sleutel tot succes houdt in dat je klantkennis kunt vertalen naar relevante acties en dankzij de juiste technologie deze acties kunt automatiseren en optimaliseren voor elk denkbare touch point.’  
 
Het onderzoek geeft een beeld in welke mate crosschannel marketing wordt toegepast, biedt inzicht in de belangrijkste gevaren van datakwaliteit, hoe marketeers hun communicatie personaliseren en trends met betrekking tot mobile marketing, devices en social media. 
 

Verder komen er cases aan bod en geeft het onderzoek weer welke prioriteiten senior marketing leaders stellen. Bovenaan staat ‘Storytelling’ met als goede tweede de vertaalslag van klantkennis naar relevante acties.  


Bureaus

Media

Economisch