Philips presenteert ‘The Thrill of Sound’

04-05-2015 (07:45) - Marketing

Philips heeft ‘The Thrill of Sound’ gelanceerd, een longread rondom de geschiedenis van audio. De bijzondere website vertelt het verhaal van de ontwikkeling van de grammofoonplaat en de opkomst van het cassettebandje, CD, iTunes en Spotify tot aan de mogelijkheid om volledig draadloos muziek en video te streamen over een draadloze surround-set. 
 
In de longread, die werd geschreven door journalist Marjolein van Trigt, worden herinneringen opgehaald door diverse prominenten uit de muziek- en radiogeschiedenis. 
 
Een longread is een vrij nieuwe vorm van online content. Net als in het beroemde voorbeeld ‘Snow Fall’ van The New York Times, scrollt de bezoeker in The Thrill of Sound door een interactief verhaal waarin tekst, beeld, audio, infographics en videobeelden elkaar afwisselen. Zo zijn diverse historische beelden en filmfragmenten te bewonderen, maar ook interviews met tal van BN’ers en sound engineers. 
 
The Thrill of Sound werd gemaakt in samenwerking met techblog Numrush, dat voor de productie alle interviews deed en de in het verhaal verweven mini-documentaire. 

Het project werd volledig in-house ontwikkeld door OK GO, de creatieve online studio die ook verantwoordelijk is voor de websites van onder meer NRC Live, Wendy van Dijk en Numrush. 


Bureaus

Media

Economisch