Sint-aankopen later dan anders

03-12-2014 (00:00) - Marketing

Nederland doet dit jaar later zijn sinterklaasaankopen. Waar vorig jaar de cadeaus voor Pakjesavond al meer in medio november werden gekocht, ligt dit jaar de druk voor webwinkels met name in de week voor Sinterklaas. 
 
Maandag lijkt het zwaartepunt te zijn geweest. De dag die in Amerika bekend staat als Cyber Monday. Dit blijkt uit de verkoopgegevens van webwarenhuis fonQ.nl.
 
Waar in Amerika spectaculaire kortingsacties topdrukte veroorzaken, danken Nederlandse online retailers de drukste dag van het jaar juist aan last minute sinterklaasaankopen door de consument. Zo ziet fonQ.nl in de afgelopen week een verdubbeling van het aantal orders ten opzichte van de periode daarvoor. 
 
‘De maandag voor Sinterklaas is tot nu toe voor ons de drukste dag van het jaar geweest. We hebben met een groot logistiek team de nacht doorgewerkt om de hoeveelheid orders aan te kunnen. De volgende piek zal in de week voor Kerst plaatsvinden’, voegt Patrick Kerssemakers, CEO van fonQ, toe. 
 
Bijna 50 procent van de orders is geplaatst tijdens kantooruren. De piek van de dag lag tussen 20:00-22:00 waarin 25 procent van de orders is geplaatst.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch