Tryvertising rukt op

25-08-2014 (07:58) - Marketing

De eerste 'gratis' supermarkt heeft haar deuren in Kopenhagen geopend. Bij Freemarket zijn producten gratis verkrijgbaar tegen vergoeding van een klantenreview.
 
Klanten moeten daartoe zich online op de site aanmelden en een order plaatsen, waarna ze hun eigen selectie bij de winkel kunnen ophalen. Niet onbeperkt, er geldt een maximum van tien producten per maand. Het doel van Freemarket is om de populariteit van introducties via mond-tot-mond-reclame aan te wakkeren. Heeft die populariteit eenmaal een kritische grens bereikt, dan komt ook het moment in vizier voor introductie bij andere winkels. 
 
Volgens een verslag van BBC News rukt deze vorm van Tryvertising steeds verder op. In de VS bijvoorbeeld komen shoppers steeds meer gratis productsamples tegen, niet alleen in winkels of in tijdschriften, maar ook via uitgiftelocaties op de openbare weg.
 
Om de operationele kosten te dekken, wordt een maandbijdrage gevraagd van van 19 kronen (2,55 euro), meldt de Copenhagen Post. 
 

 


Distrifood

Bureaus

Media

Economisch