Wereld Natuur Fonds maakt eigen YouTube-serie

27-05-2015 (07:28) - Marketing

Gisteren werd de eerste aflevering uitgezonden van Wildlife Crime Fighters: een YouTube-serie van het Wereld Natuur Fonds (WNF). De serie wordt alleen uitgezonden op het vernieuwde YouTube-kanaal van het WNF. 
 
Contentmarketingbureau LVB Networks produceerde de serie en is verantwoordelijk voor de strategie en vernieuwing van het YouTube-kanaal.
 
Wildlife crime staat wereldwijd in de top vijf van georganiseerde misdaad en vormt een serieuze bedreiging voor diersoorten als de neushoorn, olifant en tijger. Het stoppen van stroperij en illegale handel is een belangrijk doel van het Wereld Natuur Fonds. Het WNF kiest onder meer voor YouTube om de thematiek onder de aandacht te brengen van een breed publiek. Campagnemanager Cynthia van Zwol van het WNF: ‘Online video biedt de mogelijkheid om onze doelgroep via een nieuwe en zeer directe weg te bereiken. Het is dan ook een belangrijk onderdeel van onze totale communicatiestrategie. Goede en heldere formats voor YouTube zijn essentieel, Wildlife Crime Fighters is de eerste serie. We hebben al plannen voor andere series speciaal voor YouTube.’
 
De serie met afleveringen van maximaal vier minuten maakt onderdeel uit van een complete kanaalstrategie. Het YouTube-kanaal is hiervoor flink onder handen genomen.  Elke dinsdag staat tot en met 30 juni om 19:00 uur een nieuwe aflevering Wildlife Crime Fighters klaar op het YouTube-kanaal van WNF. In de eerste aflevering op het YouTube-kanaal van WNF van Wildlife Crime Fighters laat WNF-ambassadeur Harm Edens de desastreuze gevolgen zien van tijger- en olifantenstroperij in Thailand. 
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch