HelloFresh verliest charme

04-02-2016 (09:39) - Marketing

Veel consumenten klagen bij de Consumentenbond over de kleine lettertjes op de cadeaukaarten van HelloFresh en over de agressieve verkoopwijze op straat. De verkopers hanteren technieken die consumenten onder meer als agressief, te jolig, respectloos en hardnekkig ervaren.


De maaltijdboxenleverancier verstrekt cadeaukaarten bij kranten en tijdschriften en bij internetbestellingen van onder meer Zalando. Consumenten die die kaarten gebruiken klagen dat de voorwaarden onduidelijk zijn.

De kaart geeft een korting van 20 of 25 euro op een maaltijdbox, die via de website van HelloFresh is te bestellen. Je moet eerste op de achterkant van de kaart kijken om te zien dat in zeer kleine lettertjes vermeld wordt dat er een minimale afnameplicht is van twee boxen.

Op Klachtenkompas.nl, het online klachtenplatform van de Consumentenbond, zijn er ook nogal wat meldingen over niet goed verwerkte opzeggingen te vinden. Consumenten die hebben opgezegd,  blijven de boxen ontvangen, en automatisch betalen, ook als ze al lang een opzegbevestiging hebben gehad.


Bureaus

Media

Economisch