Kun jij de content marketing stresstest aan?

11-05-2017 (09:52) - Marketing

Content Beat lanceert vandaag de eerste content marketing stresstest wereldwijd. De test is ontwikkeld voor marketeers die willen testen hoe organisatie scoort op content marketing. 
 
Het idee is afgeleid van het Amerikaanse Content Marketing Institute, vertellen Fred van Gelder en Maarten Bas Backer van Content Beat: Het CMI helpt sinds 2010 bedrijven hun content marketing activiteiten te beoordelen. In Nederland was er tot op heden geen mogelijkheid om dit te doen terwijl velen hieraan behoefte hebben. Met deze stresstest kunnen marketeers eenvoudig online testen of hun content marketing organisatie de basisingrediënten bevat die ze nodig hebben om effectief en succesvol te zijn.’
 
De stresstest bestaat uit 5 categorieën: strategie, organisatie, uitvoering, marketing en meten. In iedere categorie kunnen 100 punten worden behaald. In de eindscore tellen alle categorieën even zwaar mee. De test duurt ongeveer 10 minuten en bestaat uit 45 stresstestvragen. Bij een overall score van 70 of meer heeft de organisatie de stresstest doorstaan.
 
Vergelijk het met een iq-test. Ook deze worden zowel gratis als tegen een tarief (vaak op professionele basis) aangeboden. De ‘professionele’ versie van de stresstest kost € 1.250,- en biedt naast testresultaten in PDF en advies op hoofdlijnen (beide ook in de gratis versie) ook nog een uitgewerkt rapport met gedetailleerd advies en aanbevelingen. 
 

Bureaus

Media

Economisch