Slimme SEA-inzet levert forse toename kliks op

27-07-2015 (07:14) - Marketing

Afgelopen maand introduceerde ING haar nieuwe campagne: ‘Voorop Lopen’. technische hulp kwam van Mindshare. Met name de inzet van SEA levert een aanmerkelijke stijging in het klikgedrag op.
 
In de campagne laat ING zien welke nieuwe technieken zijn toegepast om haar klanten maximaal van dienst te kunnen zijn. Mindshare heeft diverse nieuwe technieken gebruikt om de media-inzet voor deze campagne zo innovatief en adaptive mogelijk te maken. 
 
Naast het gebruik van RTL XL Connect heeft het bureau de Search Engine Advertising-inzet (SEA) voor de ING-campagne middels AdWords Scripting gekoppeld aan het uitzendschema van de televisiereclame. Hiermee is maximaal gebruik gemaakt van het momentum dat gecreëerd werd door televisie. 
 

Niet zonder succes. Door deze koppeling tussen online en offline media is een stijging van 25% in het aantal klikken gerealiseerd. Een vervolg zal er voor de partijen zeker inzitten. 


Bureaus

Media

Economisch