Internationale award voor rebranding Odido

Internationale award voor rebranding Odido

18-04-2024 (15:16) - Awards

De rebranding van Odido in 2023 is in de prijzen gevallen. De jury van de SABRE Awards EMEA riep de telecomaanbieder, samen met Bijl PR en PROOF, op 17 april in Londen uit tot winnaar in de categorie The Diamond Sabre Award for Superior Achievement in Brand-Building. Deze categorie is een speciale erkenning voor pr-campagnes die een cruciale rol hebben gespeeld in merkstrategie, positionering, berichtgeving en de ontwikkeling van een merk(platform). 

De transformatie kwam onder andere tot stand in nauwe samenwerking met partnerbureaus Bijl PR en PROOF, die werkten aan de interne en externe communicatie voor, tijdens én na de lancering. Femke Hoogendoorn, Head of Corporate Communications & CSR: “Wij zijn erg blij met het winnen van de prestigieuze internationale Sabre Award. Het is een mooie bekroning van de immense operatie waar we met elkaar keihard aan gewerkt hebben.”

Enorme klus

Met een nieuwe positionering en productaanbod gingen T-Mobile Nederland en Tele2 op 5 september 2023 verder onder de naam Odido. Een immense operatie waar meer dan een jaar lang in alle geheim keihard aan gewerkt is.

De bureaus Bijl PR en PROOF waren hierbij betrokken. Sophia Weavers, directeur Bijl PR, vond het een gewaagde stap: "Maar dat maakte het voor ons echt een fantastische klus om aan te werken. We werkten nauw samen met de Corporate Communicatie afdeling aan de externe communicatie en zorgden onder meer voor woordvoeringslijnen, mediatrainingen en storylines. Ik ben trots dat wij onderdeel mochten zijn van dit project. Een once in a lifetime experience.’’

Ook Sascha Becker, directeur van PROOF reageert: “Je moet het maar durven! Na een lange voorbereiding in het diepste geheim is T-Mobile destijds in één weekend Odido Nederland geworden. Een TelCo die het helemaal anders doet. Niet de techniek maar de mens staat centraal. PROOF is er trots op dat we mochten tekenen voor de interne uitrol van dit inspirerende nieuwe merk.”