C2B aan de slag voor wijnproducent Concha Y Toro

23-11-2017 (08:30) - Bureaus

Concha Y Toro is de grootste producent van wijnen van Latijns-Amerika. Om de millenials in Nederland beter te bedienen is een nieuw merk gelanceerd: JACKED. Social marketingbureau C2B heeft de pitch gewonnen en is verantwoordelijk voor de lanceringscampagne, de social media content en samenwerkingen met influentials.

Het eerste ‘speciaalwijntje’

Wijn heeft over het algemeen een imago dat goed past bij fijnproevers en volwassenen. Dit imago spreekt niet alle millenials, creatieven en rebellen aan. Concha Y Toro heeft wijn daarom ‘gehi-jacked’; ze hebben alles gestript tot de kern van wat wijn is, en daar bijzondere smaken aan toegevoegd. Het resultaat is een soort ‘speciaalwijn’. Zoals een Ginger Sauvignon Blanc en een Smoked Red Blend.
  

aanpak van C2B

Emilie Biver, customer marketing executive Concho Y Toro: “C2B is gekozen vooral vanwege hun ervaring met klassieke of zelfs ‘ saaie’ producten leuk en sexy te maken. Het idee om de consument centraal te zetten was een belangrijk aspect in het beslissingsproces. Dat ze erg enthousiast waren en out-of-the-box dachten, gaf de doorslag."
 
 
 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.

Media

Marketing

Economisch