Coty gaat samenwerking aan met Storyboard

23-08-2018 (17:24) - Bureaus

Coty heeft na een pitch gekozen voor content en influencer specialist Storyboard. Het Amsterdamse mediabedrijf wordt per direct verantwoordelijk voor de always-on social strategieën voor onder andere Max Factor en Rimmel London.


Martijn de Kemp, CEO Storyboard: “Onze samenwerking met Coty komt voort uit de synergie van al onze business units. Storyboard Studio’s, onze in-house productieafdeling, werkt in de executie gestroomlijnd samen met ons influencer team. Samen met grote, gerenommeerde influencers gaan we voor ieder merk een always-on format lanceren om te zorgen voor awareness en bereik. Parallel hieraan werken we met micro influencers om op efficiënte wijze user generated social content te ontwikkelen en verspreiden, met als doel bouwen aan consideration en in de toekomst ook conversie."  


aanscherpen

Het internationale beautyconcern Coty heeft haar merken (o.a. Max Factor, Rimmel London, Bourjois en Sally Hansen) de afgelopen jaren voorzien van aangescherpte positioneringen, waarin digital een steeds groter aandeel vervult. Om deze positioneringen ook op sociale media tot leven te brengen is er een pitch uitgeschreven, waar diverse bureaus aan hebben deelgenomen. De bureaus werden uitgedaagd om een innovatief plan te ontwikkelen, inclusief originele content, integratie van internationale campagnes en community management.


Media

Marketing

Economisch