Danny Maas (25) maakt nieuwe Hi-commercial

26-05-2010 (00:00) - Bureaus

Danny Maas, een jonge regisseur van 25 jaar oud, is de bedenker en maker van

een nieuwe officiële Hi commercial

. In de reclame wordt een voetballer door zijn teamgenoot aan de tand gevoeld over een dubbelzinnig sms’je van zijn ‘masseur’. De film is de winnende inzending van een prijsvraag voor jonge filmmakers en het vervolg op een bestaande commercial van de telefoonprovider. Vanavond wordt hij om 20.15 uur op RTL4 uitgezonden. Het is voor het eerst dat een televisiecommercial op deze manier tot stand gekomen is.


Hi zendt sinds enige tijd een commercial uit voor de Bewaarbox. Hierin confronteert een meisje haar vriend met het ontvangen van een dubbelzinnig sms’je, waarop hij een doorzichtige smoes verzint. Het mobiele merk voor jongeren daagde, in samenwerking met het platform Brandfighters, jonge creatievelingen uit om hun eigen versie van de commercial te maken. De opdracht luidde: verzin een andere smoes en geef de commercial zo een alternatief einde. Liefst 22 nieuwe versies werden ingezonden. De Hi Society, dat is iedereen die met de provider belt, koos uit een top vijf uiteindelijk de film van Danny als winnaar. Als beloning krijgt hij 1.500 euro en ’30 seconds of fame’ op nationale televisie.



De prijsvraag werd uitgevoerd door ‘Brandfighters’, een initiatief voor jonge talentvolle filmmakers om zichzelf bij de film- en reclamewereld in de kijker te spelen. Via Brandfighters.com kunnen ze meedoen aan open opdrachten om commercials of internetvideo’s voor bekende merken te maken. Dit leverde al originele reclamefilms voor Microsoft en Heineken op. De bewerking van de Hi-commercial is echter de eerste die het televisiescherm haalt.




Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch