Digital Agency Group neemt RLVNT over

02-06-2016 (00:00) - Bureaus

Op 1 juni heeft Digital Agency Group het Amsterdamse bureau RLVNT overgenomen. Digital Agency Group is gevestigd in Alphen aan den Rijn en in Amsterdam en telt met de komst van RLVNT ongeveer 70 werknemers. RLVNT’s Rens Plandsoen vertrekt per 1 juli bij het bureau.  RLVNT zal als zelfstandige organisatie deel uitmaken van de Digital Agency Group.
 

vier business units
Digital Agency Group is opgericht door Erik van Laar en Maarten de Vries en heeft een focus op digital, media en creatie. De groep telt vier business units: The online company (2005), Qban (2010), ClickDistrict (2015) en per 1 juni is RLVNT daaraan toegevoegd. Eerder dit jaar werd The online company dat met name de Top 100 adverteerders bedient, nummer 1 in de Emerce Top 100.

strategisch en creatief sterk

DAG’s Cofounder Maarten de Vries (foto, midden ): ‘RLVNT is een uitstekende aanvulling op onze huidige activiteiten. Het bureau is zowel strategisch als creatief sterk. Bovendien heeft het een klantenpakket dat complementair is aan het onze.’   
RLVNT komt voort uit een fusie tussen bone en SVBMedia in 2013. Met data-driven creativity verankerd in het DNA en een crossmediale aanpak wordt er gewrekt voor klanten als Fontys, HEMA,  ICIPARISXL, Madurodam en NTI.

perfect management team
Rens Plandsoen, managing partner RLVNT, vertrekt per 1 juli. ‘RLVNT heeft een perfect management team dat heel goed op elkaar is ingespeeld. Toen in januari dit jaar duidelijk werd dat RLVNT internationaal binnen de groep niet tot de kern activiteiten behoorde , ben ik op zoek gegaan naar een strategische partner voor het bureau. In de maanden die volgenden, heeft het MT zich kunnen voorbereiden op een toekomst zonder mij. Ik weet nu dat het helemaal goed komt en dat geeft mij de ruimte om de komende maanden de tijd te nemen om te ‘resetten’ en over mijn toekomst na te denken. Na 17 jaar ondernemen is dat een heel fijn vooruitzicht.’
RLVNT gaat met al het personeel mee in deze overname en zal onder het merk RLVNT haar dienstverlening verder uitbreiden.

dagelijkse leiding
De dagelijkse leiding van RLVNT ligt bij Jurgen Retra (Managing Director, verantwoordelijk voor strategie), Karen Dresch (Operations Director, verantwoordelijk voor operations) en Mark Veldhuijzen van Zanten (Creative Director, verantwoordelijk voor creatie).
Jurgen Retra: 'We hebben er enorm veel zin in om samen met de Digital Agency Group onze dienstverlening en ambities verder vorm te geven en door te ontwikkelen. Het is voor ons erg belangrijk om een strategische partner te hebben die hetzelfde digitale DNA heeft. Het samenwerken, uitwisselen van kennis en delen van expertise met de andere agencies binnen de groep zie ik als een verrijking voor ons team, maar in het bijzonder voor onze klanten.”

 


Media

Marketing

Economisch