Het PR Bureau en Marcus Polman slaan handen ineen voor foodmerken

20-07-2018 (10:03) - Bureaus

Het PR Bureau gaat een creatief-strategische samenwerking aan met culinair journalist en foodexpert Marcus Polman. Klanten krijgen daarmee toegang tot de specialistische kennis van Polman en zijn uitgebreide foodnetwerk. Daarnaast introduceren Polman en Het PR Bureau een aantal vernieuwende diensten op het gebied van eten, drinken en gastvrijheid, zoals inspiratiesessies, events en trendtours in binnen- en buitenland.


Toon van Loock, managing director van Het PR Bureau, licht toe: “De aandacht van media en consumenten voor eten en drinken neemt explosief toe. Opdrachtgevers staan onder druk om transparant te zijn over thema’s als snel en gezond, duurzaamheid, de herkomst van producten en gezondheidsclaims. Daarmee groeit ook de behoefte van merken aan strategisch PR-advies en relevante content.

 

“Het past in de strategie van Het PR Bureau om PR-adviseurs, creatieven en strategen samen te laten werken met experts in het veld. Op die manier inspireren en ‘voeden’ we elkaar en bieden we onze klanten toegang tot, in dit geval, een ijzersterk foodnetwerk. Marcus Polman is met zijn specifieke kennis, journalistieke ervaring en oog voor trends voor ons de ideale partner om dit terrein te verkennen en te claimen. Marcus ís de foodindustrie, hij weet wat klopt; hij is in dat opzicht een beetje onze bullshit meter (lacht).’


Naar een hoger plan

Marcus Polman: “De scheidslijn tussen redactie en commercie vervaagt in toenemende mate. Je ziet steeds vaker dat die twee disciplines samenwerken, zeker online. Door mijn journalistieke en online knowhow en netwerk in te brengen bij Het PR Bureau verwachten we de relevantie, kwaliteit en effectiviteit van campagnes en branded content producties naar een hoger plan te kunnen tillen. Daar zijn merken, maar ook consumenten bij gebaat. Die krijgen nu betere en rakere, leukere informatie voorgeschoteld.”

 

 


Media

Marketing

Economisch