LEWIS geeft CEO’s duwtje in de rug

09-02-2017 (11:41) - Bureaus

Iedereen gaat er klakkeloos vanuit dat CEO’s in de picture staan en zich dus niet verder hoeven te profileren. Onterecht, zo dacht LEWIS. Dus richtte het bureau EXPRO op, een wereldwijde dienst die zich bezig houdt met onder andere persoonlijke branding, ghostwriten, mediamanagement en training en advies. 

 
Voor de lancering van EXPRO heeft LEWIS Miles Daniels teruggehaald. Hij krijgt de eer om de nieuwe dienst wereldwijd uit te rollen. EXPRO wordt gemeten in twee fases, zo weet Chris Lewis, zelf CEO (van LEWIS). Lewis: ‘De eerste fase is wanneer je professionele en commerciële competenties ontwikkelt, de doe-fase. Op een hoger niveau is 'iets doen' echter niet meer voldoende, dan moet je 'iets zijn', je moet als het ware een merk zijn. Dat is waarom we EXPRO in het leven roepen: we helpen CEO's om een merk te worden.’
 
Stephen Corsi is Executive Vice President van LEWIS in de VS. Hij constateert dat CEO’s te weinig aandacht krijgen in de communicatie naar buiten toe: ‘Het profileren van Senior Executives is de sleutel tot het succes voor ieder bedrijf, al krijgt het niet vaak de aandacht die het verdient. Het wordt vaak slechts als een klein onderdeel van de totale communicatiecampagne gezien. Het profileren van leidinggevenden is een zeer specifieke vaardigheid die niet iedereen heeft.’ EXPRO wil deze ‘onderbelichting’ dus gaan aanpakken. 
 

Media

Marketing

Economisch