Tech ‘for good’ de trend van dit jaar

14-10-2019 (14:01) - Bureaus

Het is bekend welke vijf startups in ‘MadTech’ (marketing, advertising en technology) dit jaar deelnemen aan het accelerator programma van Collider. Op dinsdag 15 oktober 2019 presenteren Soulskill, Scircula, Survey54, Green Story en Eligo.live zich tijdens de Launch Day Collider Class of 2019 in B.Amsterdam.
 
Ellen Bark-Lindhout van Collider: “Uit de aanmeldingen en de uiteindelijke selectie zien we dat marketing en tech ‘for good’ echt de trend van dit jaar is. Daarom kiezen we ook voor dit thema tijdens de launch day.”
 

meer dan 230 aanmeldingen

De vijf startups zijn na een intensief selectieproces uit meer dan 230 aanmeldingen wereldwijd geselecteerd. In de beslissende fase van het selectieproces zijn voor het eerst, naast de vaste groep gevestigde investeerders, negen jonge investeerders van onder de 30 jaar betrokken. Deze ‘NextGen’-investeerders hebben een belangrijke rol gespeeld in de keuze van de startups van dit jaar. Ellen Bark-Lindhout: “Deze groep jonge, enthousiaste investeerders kijken met ‘digital native’ ogen naar het potentieel van startups. Daarnaast spelen thema’s als duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid bij hen een relatief grote rol. Zij laten ons zien hoe belangrijk ook diversiteit in leeftijd is bij investeerders. Hun bijdrage is erg inspirerend.”


De startups van dit jaar

Soulskill: User generated video content is steeds belangrijker om een authentiek verhaal te kunnen vertellen. Het Nederlandse Soulskill helpt webshops videoreviews van consumenten te activeren, selecteren en te delen.
 
Scircula: Deze startup is sterk purpose-gedreven en helpt modemerken te verduurzamen door onder meer via AI en innovatieve algoritmes een veel betere match te maken tussen de individuele pasvorm van een consument en de aangeboden kleding, met minder retouren en een hogere conversie als resultaat.
 
Survey54: Marktonderzoek in opkomende markten werkt anders dan in de Westerse wereld. De mobiele telefoon speelt een cruciale rol. Met het AI-gedreven smart survey platform van Survey54 lukt het merken om ook in Afrika en het Midden-Oosten betrouwbaar en snel onderzoek te doen.
 
Green Story: Met behulp van Green Story kunnen merken en retailers online laten zien hoe duurzaam een product is. In een wereld waar consumenten hun aankoop (mede) laten afhangen van de duurzaamheid leidt dit tot meer engagement, meer conversie en meer omzet.

Eligo.live:
Eligo.live helpt pop- en sportsterren, bands en sportclubs bij het ontwikkelen van limited edition, high tech, digitale memorabilia die zowel via hun eigen kanalen als via het platform van Eligo gedistribueerd kunnen worden.

Launch Event Collider Class of 2019: Marketing & Tech for Good
Datum: 15 oktober 2019
Tijd: Van 15.30 tot 18.00 uur
Plaats: B1 Amsterdam ‘The Muhammed’


Over Collider

Collider is een boutique startup accelerator gespecialiseerd in B2B marketing, commerce en adtech. In 2012 is Collider opgericht in Londen, in 2017 is co-founder Ellen Bark-Lindhout een tweede vestiging begonnen in Amsterdam. Inmiddels is er via Collider in totaal al ruim €6m euro geïnvesteerd in 62 internationale startups.
De startups waar Collider in investeert helpen merken met het beter en slimmer vinden, begrijpen, bereiken, bedienen en behouden van klanten. Collider helpt deze startups met funding, verbindt hen met potentiële klanten en investeerders en coacht hen door een gestructureerd, gepersonaliseerd programma.  

 


Media

Marketing

Economisch