Alfred op stoom voor Bonduelle

01-06-2018 (11:11) - Campagnes

Bonduelle introduceert een nieuwe merkcampagne met daarin een hoofdrol voor bonen. Zo krijgt ‘de verrassende groente van vandaag’ weer een heel nieuw, fris gezicht. De campagne is van de hand van Alfred en start op 4 juni met een TV commercial en wordt onder andere doorvertaald naar online kanalen en de winkelvloer. 

 
Halverwege de jaren 80 introduceerde Bonduelle met succes mais in de Nederlandse keuken en ook het bonensegment is door Bonduelle gebouwd met exotische varianten zoals edamamebonen, kidneybonen en kikkererwten. Deze wereldse smaken blijken het goed te doen in de Nederlandse keuken. De exotische peulvruchten laten zelfs de snelste stijging zien binnen de bonenconsumptie (bron: IRI). 


Lekker op stoom

Als werelds grootste groentemerk kan Bonduelle internationale trends goed en snel vertalen naar productinnovaties in bijvoorbeeld assortiment en verpakking.  Zo brengt Bonduelle de wereldkeuken binnen ieders handbereik. Met de nieuwe miniverpakkingen bijvoorbeeld, speciaal voor degene die een salade, wrap of soep wil verrijken met bonen. De groenten waaronder bonen van Bonduelle worden tijdens de bereiding niet gekookt maar bereid met stoom en dat zorgt aantoonbaar voor meer smaak, kleur en meer bite. 


Credits

Verantwoordelijk voor de nieuwe merkcampagne van Bonduelle
Alfred International: Eddy Salfischberger
Bonduelle Nederland: Ilonka Audenaerde, Lianne Hanenberg
Strategie: Paul van Kuilenburg
Creatie: Jan Willem Smits, Maxim van Rijs
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.