Amsterdammers irritant in spot jeansmerk

27-03-2018 (13:44) - Campagnes

In de Speld.nl reportage in samenwerking met het Amsterdamse Denim-merk Amsterdenim wordt een andere kijk gepresenteerd op het drukke Amsterdam. Wat vinden toeristen eigenlijk van al die Amsterdammers?


Ze lopen je voor de voeten, ze hopen zich op bij alle hotspots en ze wonen maar overal, die Amsterdamse locals. Een doorn in het oog van de toeristen die rustig willen rondkuieren in de stad. De nieuwe branded Speld-repo voor het Amsterdamse jeansmerk Amsterdenim geeft een verrassend inkijkje in de manier waarop Amsterdammers en toeristen met elkaar omgaan. Daarin speelt jeansmerk Amsterdenim een rol. Of, zoals 'toerist' Julia het verwoordt: “Look at them being all perfect, wearing their own Amsterdam jeans like they own the place.”

 

 

millenials bereiken

Ewout Key Rameijer, algemeen directeur van Amsterdenim, benaderde De Speld naar aanleiding van de branded video die het satirische platform maakte voor Oedipus: “Daaruit bleek dat De Speld op natuurlijke, maar ook unieke wijze een grote hoeveelheid millennials kan bereiken. Het eindresultaat van onze samenwerking is wat mij betreft een bevestiging dat humorvolle content veel kan betekenen voor onze doelgroep. Wij vinden het belangrijk dat de modebewuste man Amsterdenim gaat zien als exponent van de relaxte Amsterdamse mentaliteit. 


Daan Unger, salesmanager bij De Speld & Partners: “De video kwam vrij natuurlijk tot stand. De toeristenproblematiek is een echt Speldthema, een maatschappelijk probleem dat mensen in Amsterdam en in grote steden bezighoudt. We zagen het als een mooie uitdaging om dit voor Amsterdenim te vertalen naar een gevatte video die de ergernissen treffend in beeld brengt, én daarbij de Amsterdamse local als hero neerzet. En dat is gelukt.”

 

credits

Director - Michiel Peereboom
Writers - Jochem van den Berg, Jaap van de Venis, Michiel Peereboom
Production Company - Sjatzie Productions
Producer - Stefanie van Vonderen
D.O.P. - Goof de Koning
1st A.C. - Laurens Orth
Sound recordist - Willem de Wijs
Styling - Ozgur Polat
Production assistent - Emely Jens
Production assistent - Lieke Dom
Editor - Michiel Peereboom
Sound post - Philip Klees
Design - Casper Steenbergen
De Speld - Jochem van den Berg
De Speld & Partners - Daan Unger, Jerome Kuijken
Amsterdenim - Ewout Key Rameijer, Ozgur Polat