Bloemen zijn emotie in campagne 180 Kingsday

Bloemen zijn emotie in campagne 180 Kingsday

09-10-2018 (15:06) - Campagnes

De campagne ‘We hebben meer bloemen nodig’ voor Bloemenbureau Holland, viert de effecten die bloemen op mensen hebben. Het thema gaat verder dan de buitenkant van bloemen, door te laten zien welk rol zij spelen op momenten die het leven betekenis geven.  


Kalle Hellzen
, Executive Creative Director van 180 Kingsday: "Bloemen zijn belangrijk. Ze laten ons dingen voelen en wij kunnen ons ermee uitdrukken. Dingen die ons definiëren als mens: rouwen en feestvieren, troosten en goedmaken, ‘sorry’ en ‘ik hou van je’ zeggen. En in een wereld die zich steeds meer optimaliseert richting klinisch beige, zijn gevoelens belangrijk. Dat is wat wij met deze campagne duidelijk willen maken.”


Daan Langstraat, campagnemanager, over hun nieuwe strategie en campagneplatform: “Begin dit jaar besloten we helemaal opnieuw te beginnen en een nieuw thema te ontwikkelen, waarbij we ook de kwekers en stakeholders hebben betrokken.  We kwamen tot de conclusie dat bloemen zoveel meer zijn dan een lust voor het oog. Bloemen zijn emotie, bloemen zijn leven. Ze zijn in staat onze gevoelens positief te beïnvloeden – precies de reden dat we er meer van nodig hebben."