Brandhome en YouthStart geven jongeren zonder opleiding een toekomst

23-08-2019 (11:00) - Campagnes

Het Antwerpse branding agency Brandhome gaat YouthStart ondersteunen, een non-profitorganisatie die kanszoekende jongeren helpt om aan hun toekomst te bouwen. De steun van Brandhome is gericht op het vergroten van de naamsbekendheid van de non-profit organisatie, want YouthStart kan veel betekenen voor jongeren zonder opleiding.
 
 De ambitie van YouthStart is om nog meer jongeren te bereiken. Brandhome heeft besloten als partner mee te investeren om dit te bereiken. Sinds het ontstaan hielp YouthStart al 8.500 jongeren in België, maar de doelgroep is vele malen groter.
 
Bart de Bondt, CEO van YouthStart: “België telt momenteel maar liefst 273.000 NEET-jongeren (Not in Education, Employment or Training), dat zijn jongeren die niet werken, studeren of studie hebben afgerond. Deze jongeren bereiken is onze grootste uitdaging. Het is een kwetsbare groep en wij willen hen aanmoedigen om hun talenten te ontdekken, hun vaardigheden te ontwikkelen en ondernemend te zijn. Hoewel we pas met Brandhome aan de slag zijn, voelen we bij hen de drive voor YouthStart. De manier waarop ze het aanpakken voelt zeer goed aan.”
 
Nicoline Spruijt, Managing Partner Brandhome: “De ontmoeting met YouthStart was erg toevallig en heeft geleid tot dit partnership. Samen willen we jongeren kansen bieden door hun ondernemerszin aan te wakkeren.”
 
YouthStart is een non-profit organisatie die ondernemerschap stimuleert bij NEET-jongeren. YouthStart werkt met een 8-daagse cursus om deze jongeren te helpen. In 2018 trainde YouthStart meer dan 850 jongeren en kon ze 81% van hen terug activeren. 42,3% ging (terug) naar school, 33,6% vond werk en 5,2% werd zelfstandige.